Firma na torbie czyli jak kapitał ludzki może się stać reklamą

Jak można się reklamować? W Internecie – na portalach z ogłoszeniami, w serwisach społecznościowych, w wyszukiwarkach. Na papierze – drukując ulotki, foldery reklamowe, gazetki informacyjne. To nie wystarczy. Reklama w TV i Radiu jest dość kosztowna i nie każdą firmę będzie stać na taki wydatek.

torba reklamowaWyobraźmy sobie jednak, że każdy z naszych pracowników ma rodzinę, składającą się z dwóch dodatkowych osób i każda z tych osób może dodatkowo robić dla nas reklamę. Niemożliwe? A jednak. Torby reklamowe – firmowe nie tylko podnoszą morale pracowników, bo otrzymali od szefa coś wyjątkowego, pozwalają im utożsamiać się z miejscem pracy, ale i powodują, że nasz pracownik, uśmiechnięty i zadowolony, gdziekolwiek się znajduje, staje się naszą żywą reklamą. – To moja torba firmowa – mówi – I synowie też otrzymali takie torby z nadrukiem, a żona ma nową torebkę-kopertówkę – chwali się sąsiadom.
Taka kampania praktycznie pracuje dla nas 24 godziny na dobę. Gdy pracownik idzie i gdy wraca z pracy, gdy wyjeżdża w delegację, ale może także, gdy zabiera swoją torbę na wakacje, gdy jedzie metrem, przesiada się na pociąg i gdy wchodzi do samochodu. Zawsze i wszędzie może zabrać ze sobą nasze reklamowe hasło, nasze logo i nasz wizerunek. Oczywiście należałoby takiego pracownika przestrzec przed nadużywaniem alkoholu z torbą w ręku i awanturowaniu się w jej pobliżu, żeby niechcący nie zrobił nam antyreklamy, ale na szczęście nasi pracownicy nie mają z tym problemów.
Torby reklamowe można jednak wykorzystać w jeszcze jeden sposób – tworząc z nich swego rodzaju grant dla naszych klientów, którzy tym chętniej zajrzą do nas po raz drugi, poczują silną więź z naszą marką i wdzięczność za gratis, jaki otrzymali.

Dodatkowo i oni będą bezwiednie propagować naszą markę wśród znajomych i przyjaciół, co najprawdopodobniej wpłynie znacznie na jej rozpoznawalność.