Portale specjalistyczne

Portal specjalistyczny jest takim rodzajem strony internetowej, która skupia wokół siebie specjalistów z danej dziedziny czy branży. Portal tematyczny może zajmować się medycyną, finansami, gospodarką, zdrowiem czy kulinariami, ważne jednak jest to, aby publikacje, zamieszczone w portalu, były spójne z tematyką portalu i stanowiły jakąś wartość dodaną dla czytelników.

druk cyfrowyTo właśnie portale tematyczne stają przed wyzwaniem, jakim jest przyszłość internetu. Artykuły informacyjne są na pewno ciekawe, wprowadzają w wybraną tematykę i dają czytelnikowi wiedzę na jakiś konkretny temat, tyle, że takie artykuły można znaleźć wszędzie, także na stronach internetowych, które publikują różne treści.

Jeśli czytelnik wybiera portal tematyczny, to oczekuje, że będzie tutaj znajdować treści związane z wybranym przez niego tematem. Czytelnik nie potrzebuje ogólników, informacji dostępnych na każdej stronie internetowej – on poszukuje wiedzy, specjalistów, którzy są w stanie odpowiedzieć na stawiane przez niego pytania. To nie zawsze oznacza, że czytelnicy chcą mieć możliwość zadawania specjalistom pytań na forach, chociaż taka forma kontaktu z ekspertami w danej dziedzinie jest bardzo dobrze odbierana przez czytelników. Takie treści mogą być również płatne, pod warunkiem, że będą wnosić coś istotnego z punktu widzenia czytelnika.

Również reklamy, które znajdują się na portalach tematycznych, powinny być związane z profilem jego działalności. Trudno mówić o przemyślanej kampanii, jeśli reklamy banku pojawiają się w serwisie ezoterycznym, zaś czytelnicy zafascynowani motoryzacją, np. oklejaniem samochodów muszą oglądać reklamę pieluch jednorazowych czy kremów przeciwzmarszczkowych.